Sunday, June 5, 2011

HOMES, COTXES I SEXE

Una altra via per saber quin tipus d´home tens al davant, a més de la via de les creences polítiques, és saber quin cotxe té.

Sé que potser això sona a generalització i a prejudici, i sí, potser sí, però quan entrem en detall veureu que és cert en la gran majoria dels casos. Perquè gràcies al sistema i al mercat tot té una lògica:

Un cotxe es dissenya per a una massa o perfil de client, les marques defineixen valors, gustos, ambicions, caràcter i grup de pertinença (social) dels seus potencials compradors. Sense client potencial i sense el tipus de client que el cotxe requereix no hi ha cotxe. Un cop hi ha el públic es miren costos, beneficis i sinergies. Si tot quadra el cotxe es fa, si no, no, que cap empresa ha vingut al món a perdre calers*.

Si cada marca té el seu públic**, observarem que :

Sabent què ven cada marca sabrem qui compra cada cotxe.



ADVERTIMENTS:

* Noies, parlo de cotxes dissenyats per a homes, perquè la majoria de cotxes es dissenyen per a ells i encara que sí han dissenyat alguns cotxes per a nosaltres, ara per ara, encara no representem una massa críctica suficientment com per ser objectiu. Tot arribarà, és només qüestió d´anar avançant a les estadístiques.

** Coses que poden desvirtuar aquesta lògica: edat del mascle, lloc de residència (camp, ciutat, illa) i ofici (si necessita o no el cotxe per treballar). Aquí detallo el perfil de ciutat i àrea metropolitana que no necessita el cotxe per treballar.

*** Quan més petit és el lloc on viuen més bons són els cotxes. Cosa de mascles i de diferenciacions (mascles alfa).


MARQUES:


. BMW: Els agrada lluïr i  presumir, i a qui fa això tant ho fa amb un cotxe com amb una dona. Ja pots anar ben arregladeta, perquè la superficialitat i el disseny impera, quan en un cotxe tant se val que no hi vegis res pel retrovisor (de petit que és) o tant se val que el cotxe culegi a les curves (per la tracció posterior) vol dir que tant se val tot, sempre i quan de cara als altres allò sembli bo, lo important és
l´aparença i generar espectatives.

. AUDI: Volen lluir igual que els de dalt però a més busquen certa elegància, practicitat, seguretat i
s´excusen en un bon motor, en prestacions i en la "class"

. VOLVO: Segurs de sí i fidels als seus gustos. La prioritat és encara per a ells la seguretat, només per això es justifiquen els dissenys "diferents" amb habitacles confortables. Estàn convençuts dels seus valors i d´ells mateixos, si canvien de cotxe compren un altre Volvo, si canvien de dona, és que ja en tenen una altra similar de preparada. Fidels al que els agrada.

. SEAT: Paguen el mateix per menys calers, és a dir, un motor VW a preu de saldo. Per a ells lo important és el motor, per tant, lo important és lo bàsic. La resta tant fa. Anar vestida és suficient, no cal ni tan sols que la roba combini.

. RENAULT: Preu ajustat, bon resultat, no valoren la marca ni el plus que la marca els dóna. Volen família i una dona fiable que no els deixi tirats. Esperen d´elles el mateix que del cotxe.

. VOLKSWAGEN: Arregladeta però sense maquillatge. Podríen pagar un Audi, però no volen luxe. Del cotxe n´esperen un bon resultat i fiabilitat, de les dones relacions estables, conservadores i a llarg termini. El model Golf V6 i el GTI són una mica diferents, per accelerats, però buquen també fiabilitat.

. TOYOTA: Definitivament, un paio que va amb un Prius no va a lligar. Perquè és un cotxe utilitari i responsable. Si és híbrid té molts números per a ser socialdemàcrata, d´aquells que prioritzen el medi ambient al disseny, però "arregladet". Per tant,  no passa res si un día no et depiles. Justifica-ho pel medi ambient i llestos.

. LEXUS: Creu en la marca més que en qualsevol altra cosa, vol prestigi, vol ser elegant i té fe. Perquè l´aparició de Lexus com a marca de luxe encara és recent. Pagar el què valen per a un model poc conegut és de tio que creu en ell mateix i tant li fa què en diguin els altres. També disfruta amb les coses bones, sap què és bo però no ho vol lluir tant com els altres que opten per altes gammes més conegudes.

. INFINITY: Snobs. Busquen la perfecció i la novetat, la disfruten, volen seients de pell sense que sembli un luxe excessiu. Entren perfectament dins la filosofia de la prudència catalana, luxe mesurat. Alhora son homes que tenen fe també com els dels Lexus, però encara més, perquè el llançament de la marca és més recent i també es paguen.

. FAMILIARS DE GAMMA MITJANA O ALTA: Casats o aparellats amb família però amb un toc esportiu. No perdràn depèn quines oportunitats: que hagin escollit menú no vol dir que no puguin mirar la carta.

. 4X4 DE GAMMA MITJANA O ALTA: El millor que et pot passar amb aquests és que de dins d´un cotxe enorme hi surti un homenet petit. Si són petitons aquesta és la raó visible que justifica un cotxe grossot, si no ho són, hi ha algo més darrere, alguna mancança d´arrel. Si és així cal vigilar.


Fins la propera setmana

9 comments:

  1. Osti!! I si tens un Peugeot 308? Em podries fer un diagnòsic ràpid?

    ReplyDelete
  2. Hola Jordi,

    Toyota i ben casat quadra.

    Lo de Bagà igual distorsiona, clar, allà a la muntanya potser teniu més consciència del medi ambient i no et cal ser socialdemòcrata...

    :)))

    ReplyDelete
  3. Hola Agència EME,

    Et dic què veuria en un home de 30-40 anys amb un 308:

    Estabilitat, practicitat, previsió i poques ganes de ser vist.

    Estabilitat: és gran, hi cap una família de 4 membres, i té un maleter ampli per a cotxets, maxicosis i històries diverses.

    Previsió: és un cotxe clàssic dins la gamma. Els nous models no innoven gaire pel que fa al disseny, pots tenir-lo 12 anys si cal.

    Poques ganes de ser vist: discret, no crida l´atenció.

    No sé si et serveix...

    ReplyDelete
  4. Molt bé noia!
    Tens dots d'endevina i perspicàcia, però encertes a mitges.
    Deixem-ho en que practicitat i poques ganes de ser vist són dos encerts.
    Ara, estabilitat, família de 4 membres i maxicosis... aquí has patinat una mica!
    El rang d'edat ratllant l'out, i has agafat un interval ampli, eh?
    Però en general predominen els encerts, oh pitonisa.

    ReplyDelete
  5. I quin es el vehicle que condueixen els homes que no saben quin cotxe duen, ni la potencia que té, ni han anat mai a un tunel de rentat, que parlen amb el cotxe i fan del seu habitacle un lloc de intimitat i confidencia on decideixen quin camí encarar escoltant la música que els hi agrada i amb la guantera plena de petxines de les platjes de l'any pasat?

    ReplyDelete
  6. Hola Joan,

    Mmmmmmm, diria que no tens un cotxe, tens un amic!

    I clar, l'amistat és algo que succeeix amb sentiment, temps i cura... Així que l'amic deu tenir el seus anys... (sí?)

    T'ho diu una que té una cotxe fidel i entregada a l'aventura amb un cendrer ple de flors collides als marges de les carreteres, petixines de platges boniques (o no) i algun euru per als peatges o kleenex dles semàfor.

    ReplyDelete